instalacja od A - Z dla poczatkujacych

Wróc do listy tematów
  • Przejdź do profilu użytkowika
  • Sr. Member
  • Członek społeczności
Data: 09 Marzec 2011 17:04

Witam serdecznie.
Postanowiłem nieco ułatwić życie każdemu kto ma pierwszą styczność z tym skryptem.  Na forum często pojawiają się posty w których ktoś narzeka że Gekosale mu się nie instaluje, albo jak już zainstaluje to znowu niema kategorii, nie widać produktów albo boksy znikają itp. Sam nie jestem programistą, ale użytkownikiem z zacięciem do rozwiązywania problemów. Poniższy tutorial powstał w wyniku zmagań z gekonem, z którymi się zetknąłem chcąc wreszcie samodzielnie zobaczyć ten skrypt w akcji. Cały poradnik jest dla początkujących : ).
Tutorial składa się z kilku działów :

- Przydatne programy,
- Hosting ,
- przygotowania do instalacji
- Instalacja gekosale,
- Konfiguracja sklepu wstępna.

PRZYDATNE PROGRAMY.
Żeby to wszystko jakoś poszło, ale też żebyśmy mogli używać w naszym biznesie tego narzędzia, warto skompletować pakiet oprogramowania (bezpłatnego najczęściej ) ułatwiającego nam życie. Ja skoncentruję się tylko na darmowej alternatywie z jednym wyjątkiem. Żeby być w duchu licencji skryptu Gekosale
--- Open Office – darmowa alternatywa wobec drogiego Offica Microsoftu. Open Office jest darmowy, ma ogromną funkcjonalność nie ustepująca komercyjnemu odpowiednikowi no i nic nas nie kosztuje.
--- infra view – darmowa przeglądarka plików graficznych (mały ale bardzo pożyteczny program) szybko posortować, obrobić zapisać
--- Gimp – darmowy odpowiednik photoshopa, acz w przeciwieństwie do niego żeby być posiadaczem gimpa nie trzeba sprzedawać nerki, a możliwości ma zbliżone. Może okazać się niezwykle pożyteczny zwłaszcza na początku przygody z sklepem, gdy należy przygotować elementy graficzne (banery, tła itp.) jego wadą jest obsługa, nie jest to zbyt intuicyjne i wymaga odrobiny poświęcenia czasu na wdrożenie.