Cross-selling i up-selling - Sugestia z forum

Data zgłoszenia: 28 07 2011

Status: Rozwiazany

Autor: Patryk Doering

Temat na forum jest tu: http://www.gekosale.pl/forum/viewthread/900/ .

Metody cross-sellingu i up-sellingu mamy dostępne na karcie produktu.
A koszyk? Strona po finalizacji transakcji (po wypełnieniu formularza zamówienia)?
Powinna być możliwość umieszczenia tych bloków również i w tych wyżej wymienionych miejscach.

- Klient dodał do koszyka produkt X a my w koszyku proponujemy mu zakup do tego produktu inny dodatkowy produkt - cross-selling.  Poco mamy stosować tą metodę na karcie produktu skoro klient dopiero ogląda produkt? Jeszcze go nie kupił. Więc poco mu dodatkowe produkty?

Metodę tą również możemy spróbować zastosować na stronie już po finalizacji przez klienta zamówienia. A nuż coś dokupi. Kupił notebooka, sfinalizował zamówienie, może skusi się jeszcze na torbę do notebooka? A gdyby tak zastosować jeszcze do tej metody sprzedaży promocję? Klient zamówił już notebooka, a na stronie wyświetlającej się po finalizacji zamówienia proponujemy mu torbę, którą proponowaliśmy mu w koszyku lecz teraz jest ona dostępna dla niego 20% taniej? Możesz kupić ten produkt 20% taniej jeśli podejmiesz szybką decyzję. smile Do czasu wylogowania, zamknięcia przeglądarki klient może podjąć decyzję o zakupie tego produktu. Jeśli zamówi, zyska klient, zyska sklep.

- Up-selling na karcie produktu - i tu jest dosyć poprawnie.
Klient ogląda notebooka X za 2000zł a my proponujemy nu 100zł droższy, jednak lepszy produkt. Na stronie notebooka za 2100zł proponujemy również kilka złotych droższe i lepsze produkty etc. Skorzysta? Pewien procent klientów z pewnością wybierze lepszy produkt. Wyda kilka zł więcej, a po zakończonej transakcji zaproponujemy mu dodatkowe produkty do już zakupionego, jednak w promocyjnej, okazyjnej cenie.

Obecnie metody wyżej opisane w Geko nie działają w tak inteligentny sposób, są troszeczkę niepełnosprawne smile . A szkoda.



Komentarze

Dodaj swój komentarz