“Poleć znajomenu” i błąd, błąd, błąd…

Data zgłoszenia: 22 07 2011

Status: Rozwiazany

Wersja systemu: 1.1.9

Priorytet: Krytyczny

Autor: Patryk Doering

Formularz umożliwiający polecanie znajomym jest kapitalnie prymitywny i niedopracowany. Tylko jedno pole, w którym podajemy adres e-mail znajomego to ogromny błąd. W dodatku wiadomości wysyłane są ze sklepu. Polecającym jest przecież znajomy znajomego a nie sklep . Rzecz nie dopuszczalna. Niemożliwość polecania przez nie zalogowanego klienta to kolejny błąd. REASUMUJĄC: 1. Formularz pozwalający na polecanie znajomym sklepu lub wybranego produktu powinien zawierać następujące pola: - Twoje imię - (w przypadku klienta zalogowanego widać wpisane jego imię, brak możliwości edycji pola, klient nie zalogowany obowiązkowo podaje swoje imię), - Twój e-mail - (w przypadku klienta zalogowanego widać wpisany jego e-mail, brak możliwości edycji pola, klient nie zalogowany obowiązkowo podaje swój e-mail), - Imię znajomego - (pole obowiązkowo do wypełnienia), - E-mail znajomego - (pole obowiązkowo do wypełnienia), - Treść wiadomości - (pole zawierające standardowy tekst polecający, który może być edytowany przez polecającego, pole obowiązkowo musi zawierać tekst). 2. Ustawienia bloku “Poleć znajomemu” w PA - Dodatkowe opcje to: - Temat wiadomości - (w polu podajemy treść tematu wiadomości polecającej). - Widoczny tekst polecający - (tekst widoczny w formularzu w polu “Treść wiadomości"). - Dodatkowy tekst - (dodatkowy tekst dołączany do wiadomości polecającej). - Możliwość wyboru czy blok z formularzem “Poleć znajomemu” służy do polecania sklepu czy wybranego produktu. Jeśli sklepu - w wiadomości e-mail wysłanej do znajomego znajduje się link do sklepu, jeśli produktu - w treści wiadomości znajduje się link do produktu z karty którego została wysłana wiadomość polecająca. - Admin ma możliwość kożystania z dodatkowych znaczników wpisywanych w treści pól edycyjnych: [NADAWCA|IMIE] - imię nadawcy, [ADRESAT|IMIE] - imię adresata, [POLECAM] - jeśli polecany jest sklep - wypisuje jego nazwę, jeśli produkt - nazwę produktu. W treści wiadomości [POLECAM] jest podlinkowane do sklepu lub produktu. 3. Administrator w PA mający odpowiedni zakres uprawnień może przeglądać wiadomości wysłane z formularzy na stronie “Poleć znajomemu”. 4. Pola nadanej wiadomości: - Pole “Od:” wiadomości polecającej sklep lub wybrany produkt zawiera imię nadawcy i jego e-mail np.: “Karol “. - Pole “Do:” wiadomości polecającej sklep lub wybrany produkt zawiera imię adresata i jego e-mail np.: “Sabina “. - Pole “Temat:” wiadomości polecającej sklep lub wybrany produkt może wyglądać np. tak: “Sabina, polecam Ci Wakacje na Teneryfje”, “Sabina, musisz to zobaczyć Wakacje na TeneRyfie”. A w PA w edycji bloku, w polu tematu wystarczy wpisać: “[ADRESAT|IMIE], polecam Ci [POLECAM]”, “[ADRESAT|IMIE], musisz to zobaczyć [PRODUKT]”. - Analogicznie wygląda treść wiadomości. 5. Opcja wymagająca zalogowania się by skorzystać z tego formularza jest zupełnie zbędna. Moim zdaniem formularz powinien być widoczny dla każdego klienta, każdy z klientów powinien mieć możliwość polecania sklepu i produktów swoim znajomym. A jeśli ktoś nie chce zezwolić na wysyłanie wiadomości przez osoby nie zalogowane może ukryć ten blok dla nie zalogowanych osób. I będzie kapitalnie. Obecnie blok “Poleć znajomemu” jest nie do użytku.



Komentarze

Autor: zaba111

Data: 27 07 2011

I tu sie mylisz nie zalogowani nie powinni polecac sklepu w którym się nie zarejestrowali lub nic nie kupili a jedno pole jest lepsze niz 5 innych

Autor: Patryk Doering

Data: 28 07 2011

Może i tak… Można stworzyć więc dwa formularze i dać możliwość wyboru w PA, który ma być wykorzystywany w sklepie.
Zapewniam Cię jednak, że ten bardziej rozbudowany będzie znacznie bardziej efektywny. Przeprowadziłem jakiś czas temu w jednym z serwisów mały test. Formularz z jednym polem (zupełnie analogicznie działający jak w Geko obecnie) i ten wyżej opisany wyświetlały się na przemian.

Użytkownicy wyłącznie z unikalnych IP, pierwszy użytkownik zobaczył prosty formularz, drugi rozbudowany, trzeci znowu prosty i td. W czasie testu wysłanych zostało 100 poleceń z czego 79 z formularza rozbudowanego a 21 z tego prostego. Ja wolę mieć więcej poleceń smile .

Również zastanawiało mnie dlaczego użytkownicy wybierali częściej bardziej rozbudowany formularz niż ten prosty, gdzie wystarczyło wpisać wyłącznie e-mail znajomego.

Myślę, że użytkownicy wolą mieć większą kontrole nad tym co serwują swoim znajomym. Kto wyśle e-mail do znajomego, o treści, której nie widzi? Cuż 21 osób tak zrobiło. Jednak przeszło trzy razy więcej użytkowników wysłało wiadomość z formularza mającego 5 pól: imię i e-mail nadawcy, imię i e-mail adresata oraz treść wiadomości.

Również ważne jest to by wiadomość taka została przeczytana przez adresata któremu została przesłana. I tu również mogę zapewnić, że większa liczba otwartych wiadomości będzie tych wysłanych z formularza bardziej rozbudowanego.

Zwracamy się do adresata po imieniu, w polu “Od:” widać imię oraz e-mail nadawcy wiadomości (czytaj znajomego), a nie jak jest w przypadku formularza z jednym polem nazwę serwisu, sklepu, z którego została wysłana wiadomość. No i z pewnością formularz, o którym mowa wyżej nie pozwoli na powstanie oskarżeń o rozsyłanie spamu.
Więc jak? Który formularz jest lepszy? Który przynosi więcej kożyści?

P.S. Widzę, że z mojego opisu wyżej zostały usunięte adresy e-mail znajdujące się w przykładach tematu i pola “Od:”.

- Od: Imi nadawcy i jego e-mail
- Temat: Imię adresata musisz to zobaczyć Nazwa produktu lub sklepu

Autor: Patryk Doering

Data: 28 07 2011

A i jeszcze do zaba111 .
Proszę przeczytaj ostatnie zdanie w punkcie 5 mojego opisu.

Dodaj swój komentarz